Jak styl życia wpływa na ginekomastię?

Jeśli problem z przerostem tkanki na piersiach dotyczy także Ciebie, może warto zadać sobie pytanie, jaki wpływ na to ma nasz styl życia. Zrozumienie i poznanie przyczyn, które wywołują zmianę wyglądu męskich piersi może być kluczem w leczeniu. Wiedząc, dokładniej dlaczego nasze piersi upodobniają się do kobiecego biustu możemy efektywniej przeciwdziałać procesowi przemiany i zlikwidować problem raz na zawsze.

Wyróżniamy dwa podstawowe typu ginekomastii, które są przyczyną wielu nieprzyjemności i pogarszają komfort życia. Pierwszy rodzaj to ta typowa ginekomastia, która spowodowana jest przez zachwianie równowagi między testosteronem i estrogenem w organizmie mężczyzny. Męski hormon testosteron i żeński estrogen występują w określonych proporcjach. Zmniejszenie ilości testosteronu lub zwiększenie estrogenu powoduje zaburzenia w funkcjonowaniu organizmu efektem, czego jest przerost gruczołu sutkowego. Drugim rodzajem ginekomastii jest tzw. pseudo ginekomastia. Jest ona wynikiem nadmiernego przyrostu ciała. Zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej powoduje zmianę wyglądu piersi.

Oba wyżej przedstawione przypadki stanowią istotny problem dla mężczyzny. Co więcej cała ta sytuacja może mieć ścisły związek ze stylem życia, jaki prowadzimy. Jest kilka rzeczy w codziennym życiu, które sprzyjają tworzeniu się ginekomastii. Przede wszystkim, jeśli jesteś osobą otyłą lub nawet, jeśli masz nadwagę, to wiedz, że nadmiar tłuszczu wywołuje ginekomastię. Choć jest to pseudo ginekomastia i nie jest związana z hormonami, to mimo wszystko może przysporzyć wiele problemów i nieprzyjemności.

Mając problemy z piersiami właśnie wywołanymi przez nadmierną wagę, bezwzględnie walkę powinniśmy zacząć od nadwagi. Powszechnie wiadomo, że leczenie zaczynamy od leczenia przyczyny a nie tylko objawów. Przyczyną naszych problemów jest nadwaga, więc zaczynamy od pozbycia się zbędnych kilogramów. Powinniśmy wprowadzić odpowiednią dietę oraz plan treningowy, aby skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej. Najbardziej frustrujący jest fakt, że nie możemy sami zdecydować, z którego miejsca tłuszcz ma zniknąć. Zgromadzona tkanka tłuszczowa na piersiach może zostać spalona na samym końcu.
Możemy się spotkać z sytuacją, że nawet mimo znacznego spadku naszej wagi, wygląd naszych piersi nie uległ poprawie. Nie należy się tym przejmować i w żadnym wypadku nie rezygnujemy. W końcu strata wagi przyniesie długo oczekiwane rezultaty. Po utracie wagi skóra może być obwisła, lecz możesz ją przywrócić do normalnego wyglądu usuwając chirurgicznie jej nadmiar.

Jeśli zaś twoja ginekomastia nie ma nic wspólnego z nadwagą, odpowiedzialny za to może być styl życia. Spożywanie żywności bogatej w soje, może doprowadzić do powstania ginekomastii. Soja zawiera bardzo dużo estrogenu, który dostarczany wraz z jedzeniem może wpłynąć na zaburzenie całej gospodarki hormonalnej.

Dieta bogata w produkty sojowe bardzo szybko może spowodować przerost gruczołu sutkowego. Na szczęście wyeliminowanie produktów sojowych z codziennego spożycia pozwala na odwrócić cały proces. Ginekomastia może być również spowodowana przez przyjmowane leki. Jeśli przyjmujemy jakieś leki na stałe warto zgłosić się do lekarza i porozmawiać o skutkach ubocznych przyjmowania leków. Mogą one, bowiem wpływać na poziom hormonów, np. spadek testosteronu. Wspólnie z lekarzem ustalając dalszy przebieg leczenia, możemy skutecznie uniknąć dalszych niespodzianek.

Sterydy anaboliczne, często przyjmowane przez sportowców i kulturystów, również mogą przyczynić się do powstania ginekomastii. Powodują one spadek ilości testosteronu w organizmie. Jest to jeden ze skutków ubocznych przyczyniający się do zmiany męskich piersi w kobiecy biust. Spadek testosteronu powoduje dominację hormony żeńskiego, wskutek czego nasze piersi upodobniają się wygładem do piersi kobiecych.