Jak szybko zwiększyć poziom testosteronu?

Gdy twoje piersi zaczynają wyglądem przypominać kobiecy biust, przypisywane jest to ginekomastii. Jest ona spowodowana przerostem gruczołu sutkowego, który rozrasta się pod wpływem zachwiania gospodarki hormonalnej. W przypadku wykrycia u siebie problemu z piersiami warto zadbać o podwyższony poziom testosteronu.

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby w naturalny sposób zwiększyć poziom testosteronu w swoim organizmie, a tym samym odwrócić cały proces ginekomastii. W pierwszej kolejności próbujemy pozbyć się zbędnych kilogramów. Komórki tłuszczowe produkują estrogen, co może przyczynić się do zachwiania się równowagi hormonalnej. Jeśli mamy ich nadmiar komórek tłuszczowych to na pewno działają na naszą niekorzyść. Aby uzyskać przewagę testosteronu nad estrogenem powinniśmy pozbyć się zbędnych kilogramów.

Gdy chcesz stosować zdrową dietę i aktywnie ćwiczyć, nie powinieneś przesadzać i nie stosować ekstremalnych diet. Tłuszcz także odgrywa ważną rolę w ludzkim organizmie tak, więc wyeliminowanie go całkowicie może przynieść negatywny wynik. Nadmierny wysiłek powoduje spadek poziomu testosteronu, więc nie powinno się przesadzać.

Seks jest kolejnym sposobem na zwiększenie poziomu testosteronu. Podczas seksualnego pobudzenia bardzo szybko wzrasta poziom testosteronu w naszym organizmie, który utrzymuje się przez znaczną część dnia. Im wcześniej w ciągu dnia uprawiasz seks, tym wyższy poziom testosteronu towarzyszy ci przez resztę dnia.

Prawidłowy poziom testosteronu łatwiej utrzymasz, gdy unikać będziesz alkoholu. Niewskazane jest spożywanie go w większej ilości niż dwa drinki dziennie, jeśli chcemy zachować wysoki poziom męskich hormonów. Dieta składająca się z jednonienasyconych tłuszczy jest polecana w celu zwiększenia poziomu testosteronu. Tłuszcze nienasycone zawarte są w orzechach, oliwie z oliwek i masło orzechowe. Wszystkie te składniki przyczyniają się do zwiększenia poziomu testosteronu, jeśli tylko staną się częścią codziennego menu. Zdrowa dieta pozwoli zachować Ci zdrowy wygląd.

Znaczna ilość produkcji testosteronu przebiega w nocy, gdy ciało odpoczywa. Warto, zatem zadbać o zdrowy sen. Źle przespana noc wpływa na niski poziom testosteronu we krwi. Idealna długość snu zapewniająca odpowiedni wypoczynek dla organizmu to osiem do dziesięciu godzin na dobę.

Istnieje również pewien rodzaj zachowań, których powinniśmy unikać. Nie jest dobrym pomysłem zażywanie leków, które przypisane były dla kogoś innego. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do sterydów. Wiele osób myśli, że zażywając je podnosi poziom testosteronu, a w rzeczywistości powodują jego spadek. Prócz spadku testosteronu, niesprzyjający jest podwyższony poziom estrogenów, które mogą wywołać potrawy takie jak soja lub jej pochodne.

Ginekomastia może być powodem wielu frustracji i jest to zupełnie zrozumiałe, że chcemy zredukować jej skutki najszybciej jak to możliwe. Warto jednak upewnić się czy robimy to w sposób naturalny, a najlepiej skonsultować się z lekarzem, w celu uzyskania wyczerpujących informacji.