Pokarmy, które zmniejszają poziom tłuszczu na klatce piersiowej

Jeśli walczysz z ginekomastią tłuszczową, powinieneś zacząć od zmiany nawyków żywieniowych. Odpowiednie żywienie w skuteczny sposób pozwoli zredukować tłuszcz jaki występuje na klatce piersiowej. jest to pierwszy krok jaki powinniśmy zrobić aby efektywnie poprawić swój wygląd oraz ogólny stan zdrowia. Zdefiniowane zostały składniki diety, które powinny znaleźć się w naszym codziennym żywieniu. Oprócz tego co powinniśmy do naszego jadłospisu dodać znalazły się również rzeczy których powinniśmy bezwzględnie unikać, jeśli poważnie myślimy o redukcji zalęgającego tłuszczu na naszej klatce piersiowej i nie tylko.

Jeśli mamy nadwagę, koniecznie powinniśmy pomyśleć o zgubieniu zbędnych kilogramów. Jest to konieczne aby skutecznie  zwalczyć ginekomastię. Najlepszą metodą na odzyskanie szczupłej sylwetki jest odpowiednia dieta a także ćwiczenia. Zdrowa dieta to taka, która uboga jest w tłuszcze nasycone, z jednoczesną redukcją cukrów z przetworzonych produktów spożywczych. Warto dostarczać w raz z pożywieniem dużych ilości białka naszemu organizmowi. Spożywać całe ziarna w znacznej ilości, ponieważ to pomoże nam utrzymać spadek masy tłuszczowej i zapobiegnie ewentualnym nawrotom nadwagi. Zdrowe odżywianie połączone z intensywnymi ćwiczeniami fizycznymi to najlepszy sposób na pozbycie się nie tylko zbędnego tłuszczu ale i problemów z przerostem piersi.

Część z produktów może nam pomóc zachować równowagę hormonalną. Nieodpowiedni bilans hormonów w naszym organizmie może być bezpośrednią przyczyną wystąpienia problemów z ginekomastią. Produkty bogate w cynk stymulują organizm do zwiększonej produkcji testosteronu. Warto zatem spożywać więcej chudej wołowiny, wątróbki, ostryg, kapusty, brukselki oraz sera i brokuł. Najbogatsze w cynk są ostrygi. Choć ostrygi nie są zbyt popularną przekąską w naszym społeczeństwie, to jednak warto włączyć je do naszego jadłospisu. Kolejnym bardzo bogatym produktem w cynk jest wątróbka. Spożywanie jej wspomoże produkcję testosteronu.

Jest grupa nasion, równie bogatych w cynk. Do grupy tej należą pestki dyni albo nasiona arbuza. Można je suszyć i z robić z nich wyśmienitą przekąskę. Podobnie jak z orzeszków ziemnych, które również bogate są w cynk. Nasiona to jedne z najzdrowszych przekąsek. Innymi produktami bogatymi w cynk są kraby lub jagnięcina, ciemna czekolada. Zdrowe przekąski bardzo dobrze wpływają na kształtowanie się bilansu hormonalnego w naszym organizmie.

Podnoszenie poziomu testosteronu to dopiero połowa sukcesu. Aby żywienie przyniosło jakieś efekty należy pamiętać że podobnie jak potrawy i ich składniki podnoszące ilość testosteronu są również potrawy które podnoszą poziom estrogenów. Co w efekcie zeruje bilans hormonów, który może pozostać niezmieniony lub być nawet być niekorzystny dla naszego wyglądu i zdrowia. Niektóre potrawy są szczególnie bogate w estrogen, którego nadmiar w krwiobiegu nie sprzyja likwidacji ginekomastii. Nawet pogłębi nasze problemy z przerostem gruczołu sutkowego. Największym wrogiem ginekomastii jest soja w czystej postaci lub wszelkiego rodzaju produkty sojowe. Tofu, substytuty mięsa, mleko z soi, powinny zniknąć z naszego jadłospisu. Najlepiej uważnie zapoznawać się z etykietami kupowanych przez nas produktów gdyż soja powszechnie stosowana jest jako wypełniacz. Możemy spożywać soje nie będąc świadomym że sami sobie szkodzimy.

Oprócz produktów sojowych zalecane jest wystrzeganie się mięsa i mleka produkowanych przy użyciu hormonów wzrostu. Sprawdzaj etykiety również pod tym kontem, tam powinna znaleźć się odpowiednia informacja na ten temat. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie produktów ekologicznych, ponieważ w ich wytwarzaniu zabronione jest stosowanie hormonów. Spożywając odpowiedni rodzaj produktów możemy walczyć z ginekomastią lub pomóc się jej pogłębić lekceważąc wszystkie zawarte powyżej wskazówki.